Wednesday, April 28, 2010

how to train a monster and bitchy equation

susah betul kan..
korang mesti ingat ini post yang mengajar kau train the bastard like other blogs did

macam Hanis Zalikha yang penuh dengan tips.
Tapi ini tak..kalau ini adalah entry macam Hanis, bunyinya begini

'tips meng-train dragon'

Tapi this time around im asking for ur help. Yup, the insecure-internet's help( rolling eyes). Memang aku nak tahu cara2 menjinakkan so-called monster ni. Bukan monster yang dalam Ultramen yang paham jepun tu. Kalau bercakap melayu pun tak sama dengan pergerakan bibirnya. Ini monster berkaitan jiwa,orang kata. Menyakitkan hati.

being a fake bastard ni cool tau..tease org,gelak2..buat muka dajal + toyo,tapi moderate and respectful. yang tu cool.

tapi apa yang tak best ialah apabila
fake bastard becomes real bitch

unlike most cases of ' trying too hard ' yang membuatkan kita annoyed, this scenario or bastard to bitch terjadi apabila the bastrad dah selesa dan biasa sangat dengan keBastard-an dia.

Tak best kan when at the beginning the intention is only to be cool n fun but at the end its turned out the other waayy~ around. Worse, u dont even realize it.

sama juga bila my brother said

" there's a fine line between a teacher's pet and teacher's pest"

aku pula say

" there's a fine line between a fake bastard that tease people jokingly and a bitch that annoyed people"

kalau monster can hurt ppl physically, bitch bleeds the heart. Same case damage and that makes a monster = bitch.

Apa yang lebih tak syok apabila terdapat seekor monster yang tak sedar dia monster, mengenalpasti ke-monster-an monster lain ( tongue twister-kan :p)dan pandai2 pulak nak terasa hati. Pastu nak train pulak monster lain tu. Lagi siot.Ni macam kes aku jew.hikhik. Entri ini akan berbunyi

' how to train a monster for monster'

Either way, aku masih fal in love dengan movie

How To Train Your Dragon masa tengok kat Ipoh dengan Mat,Kak Nur n Cik Yah. What more if ur not paying. Not a single cent. *grin.wink2*

Tuesday, April 27, 2010

jamban feveret gua

u know bila kau nak berak sangat..sampai berpeluh sampai kau nak rempuh sapa saja in your way macam lembu laga and stuff( u dont wanna know the details),

tapi after you hold it for sometime, the feeling will go and ur stomach wont buat perangaii, berbunyi and stuff( u dont wonna know the details,..again).

wat you dont know ialah kat umah aku, aku ada satu favourite toilet..the space, the furniture,(memang tak boleh blah, aida!~ rolling eyes), pencahayaan dan semuanya. Wat more kalau toilet tu freshly disental dan digilap. KAlau 'u~uk' at that particular time feels like heaven. love it!!
Tapi the minus part is tempat dia tak staregic,kat bahagian guest area. the toilet is guest toilet..you know the toilet yang digunakan oleh tetamu jika ditranslate. Tak sama dengan public toilet i mind you because orang tak stare kat kau kalau kau masuk dalam jamban public masa tetamu tengah syok berborak ditambah dengan bunyi 'FLUSH!!' yang maha kuat.. Bab bau aku segannn...

pernah satu ketika aku dok dalam tandas tu ada la dalam 30-45 minit. Sejuk n bosan nak mampus wa tell you,man.

kesnya,kalau kau mandi di rumah kau sewaktu tiada orang dirumah, bekalannya hanyalah sehelai towel tanpa barangan lain. with talented voice like mua, korang akan melalak lagu Mariah Keri ataupun 'Love is a battlefield' dengan suara megah korang.Korang tahu kenapa Timbeland jumpa Keisya dulu daripada aku? Pasal Keisya yang penyanyi 'tick-tock' tu sama kes je dengan aku. Kami mandi sambil melalak.mandi sambil berhibur, apa salahnya,kan? bezanya, Timberland boleh masuk rumah n toilet keisya tok kenal pasti bakat dia.
Timberland mane boleh masuk rumah n jamban rumah aku sukahati bapak die je..kami bukan muhrim, kang tak pasai2 tangkap basah. tak mau aku berlaki Timberland. Malu dek anak2 esok.hiuh~ mintak jauh.
Anyway, bila aku dah tak bawak mende halah lain selain towel dan suara kau melalak memang dah sure2 sampai keluar, memang kau dalam kategori 'unprepared'.

Tiba2,ada suara:

"Assalamualaikum~, Cik Ti!! ada kat umah ko?"

..haha..kawan, inilah insiden yang kita tak gomar. Tambah pulak mak kita a.k.a Kak Ti memang ada kat umah. Sepupu korang yang masa darjah dua dulu penah main2 kenyit mata dan sekarang dah matang,hitam bergaya ada kat ruang tamu rumah. Ko nak keluar dengan towel je memang nak mampus namanya. Tolak campur mandi dalam 30 minit ditambah pulak menunggu tetamu ko balik dalam 45-60 minit boleh naik trauma tau tak. Dua hari aku tak mandi lepas tu.. Semua dah dicover dalam sejam suku hari itu.

Satu lagi, hari ini ada orang merisik kakak aku. Dah agak lama aku tak tengok rumah sebersih ini. Siap gilap almari, pasu dan bagainya lagi..Kalau nikah esok, tau tahu la apa lagi nak digilapnya. Aku di-assign cuci tandas guest. My pleasure babe..aku favor kot tandas tu..PAling syok baca paper masa berak wei.Damai~. Aku sental, hembus napas "ha!-ha~', gilap dan ulang lagi sampai shining. Kalau dah tahap tu, buang air disana bak orang megantuk disorongkan bantal,weih~.

Rombongan sampai. Mula2 aku relax, bukan rombongan untuk aku pun. kakak aku gelabah cam biasa. Tapi aku cool..tak lama..

DAlam orang tengah rancak berborak boleh pulak perut aku buat hal. Buat hal weih~. nak berak yang tahap dia boleh bunyi 'ruk~kruk~' tanpa dirancang. Dan aku hanya mampu pamerkan senyuman kerang yang wangi~. Aku tahu aku nak berak. Aku rasa semua orang kat situ tahu aku nak berak. Tapi aku nak masuk jamban kegemaran aku yang berkilat disental, wangi dicuci tadi..bau bunga jenama Daia pencucinya. Tapi aku malu~. Gelojoh gila anak dara masuk jamban depan batang hidung rombongan merisik. Ada lagi empat tandas kat umah ni. tapi aku nak yang tu.

Aku tahan perut n desire nak berak aku. Berpeluh. Tapi aku buat muka steady je. Kira aku ni dalam kategori stubborn la ni sebab aku nak jamban tu jugak.Stubborn ni cool dowh~. Aku tahan perut lagi, aku bayangkan Wonderland dan Mr.Right.

Last skali diorang balik jugak.Aku lah yang paling gembira. Senyuman aku buat2 tahan sakit berak. Nak je aku berlari ke jamban tapi kena salam2 makcik2 lagi.Aku put on hold mode lagi.HOLDD~.

By the time aku masuk je dalam jamban, felling dah tak dek. Perut dah merajuk. TAk mau berak la pulak die. HAih..Bukan aku tak cuba, tapi dia tak mau..nikmat aku dah lari!! oh no!!

Aku tak putus asa. Aku duduk jugak. YAng aku dapat hanya angin tak berbunyi bersama bau yang maha meloyakan.. Padan muka aku..picky.

Esok2, even majlis merisik aku sekalipiun..akan aku turuti kemahuan perut aku. Biarpun bukan pada jamaban pilihan. Kadang2 apa yang kita perlu bukan pada yang paling kita mahu.. terima je la jamban kat dapur yang sejuk dan menyeramkan dan tak cool tu..uhuk..huk..huk..

Thursday, April 22, 2010

DEgrade

after solat prayer

masa SPM
: " Ya Allah, bagi la aku A sume subject..(fingers crossing)"

masa final di University: " Ya Allah, bagi la aku lulus sume subject..(fingers crossing harder
(T________T')

have i or have i not degrading myself..

i guess i'll left the question answers on its own

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails