Monday, January 25, 2010

when u'r at your age

I was telling my mom how cheap it is traveling to Singapore tru bus. Real *ss cheap like RM 30 !!

mom: whoa!! so cheap..but u cant possibly go there sorang2..no..no good ( dengan kepala dan jari telunjuk seiring bergerak..kanan,kiri,kanan dan seterusnya)

aku
: no lah ma (rolling eyes like'come on!!')..I'll go wif Manal la..Manal tu family dio sebelah mak daripada Singapore.

Abah: manal tu? org singapore?

aku: (assuming bapak aku tak tahu, kene la bukak cerita salah silah keluarga manal lutfi ben mahfouz..panjang tapi aku pendekkan).Mak dia arab Singapore,ayah dia arab Terengganu . Dapatlah Manal yang tinggal kat Ampang.

Btw, manal tu perempuan,bah (note that 'Manal' is a unisex name)

Abah : tahu la..abah dah tak pedulik da laki ke perempuan kawan ko tu..dah umur macam ni pandai2 la pikir..buat apa pegi hantar sekolah jauh2 baik buruk pon tak boleh timbang,kan?

aku:.... err..hehe

aku rasa ayah aku tipu dan dia relax sebab dia da tahu Manal tu perempuan.Ko nak mampus travel dengan guy,alone!! tercabut kopiah bapak haku..

Apapun kalau benar pada umur 21 ni aku dibenarkan membuat pilihan sendiri, God forbid aku salah gunakannya. Iyalah,kepercayaan keluarga ni bukan macam apam balik kecik 50 sen beli kat pasar malam UIA yang sedap dimakan sambil berjalan2 sekeliling pasar malam tu. Basi boleh beli lain.. Kepercayaan punya basi dia punya busuk lagi lain macam.Makn dalam .Money cant buy trust especially dikalangan keluaraga. The rapat ko dengan seseorang tu, lagi terasa pahit kesalahannya.

Ape2 pun, thanks lah Abah coz 'trusting' me.. bayangkan kalau jawab Manal tu budak lelaki.. Mampus tak dapat den ke Singapura, negara Singa Mengaummm!!tengok kat dalam zoo negara sudey.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails