Saturday, February 6, 2010

syurga yang membosankan itu ada

Kenapa tiap kali cuti ahri Ahad @ Sabtu, kalau aku pegi ronda2 kota raya,walaupun menyeronokkan, deep inside hati aku masih rasa rugi. Sebab tak leh rehat santai
(study bukan sidalam list kecuali isnin exam). Tak leh buat assignment bagai.

Tapi bila tak pergi ronda,cuma stay kat bilik kecik tak UIA yang senantiasa semak tyme cuti coz rumate aku semakkan (yes,blame others,Aida!!)..aku rasa bosan pula.Bosan yang sampai aku rasa ia menarik energy aku. Lemah semacam, nak kencing pun tahan coz malas nk pg toilet yang hanya 7 langkah lebih je dari bilik.Average langkah la. Jangan tanya sal assignment, mampus aku tak sentuh,paham!! liat semacam..rela tonton Telitubbius dari google sal Bay Al-Inah.Dang la..

Maka takdirnya hari minggu ni aku tak kemana dan aku gila amat bosan. Aku dah uji tahap journey extreme edisi makanan manal.Dia lulus atas pagar je.

Q : ko penah makan ayam? (soalan warm up)
A : penah

Q : ko penah makan itik?
A : tak.. .... .. boleh makan ek?

Q : bolehhhh..ko penah makan rusa?
A :tak.

Q : ko penah makan kambing?
A : penah la..

Q : ko penah makan biri-biri?
A : ....penah kot....

Q :ko penah makan arnab?
A : tak

Q : ko penah makan cicak?
A : .... ( aku anggap tak)


Q :ko penah makan lembu?
A :emm..penah (sungguh aku terkejut jawapan dia 'penah' sebab aku terbayang lembu sekor tu..lupa nama omputih dia beef)

Q : ko penah makan kerbau?
A : tah..tak kot

Q: ada beza ke daging lembu ngan kerbau?
A:..ko da semayang lom ni? p main jejauh!! Grr!!

Q: ......heeee ( mulut n eyes super grinning plus minta simpati)...peace!
eleh,tak tahu ngaku je la..nak bengang kenapa :p huh!wek~

Q:Question A: Answer

kalu korang da tanya solan aku-sepak-kang-baru-tau-gila-tak-sosial-soalan-ko type kat rumate ko yang 50-50 antara tido dengan jaga, aku rasa korang dah kene keluar bilik, jalan2 kat taman, lompat bintang atau semua yang seangkatan dengannya.Bukan apa,nyawa korang jugak yang dipertaruhkan. Kemungkinan untuk rumate ko cekik ko kat leher dengan tenaga orang mengantuk sebelum sambung tido tu tinggi. Setinggi standart soalan ko tu.Aku takpe,rumate aku baik.kan?kan?kan?

Tapikan..walaupun cuti aku membosankan..aku still addicted kat cuti..rasa mcm kat syurga dunia cuma membosankan..masih dimaafkan.

nota kaki: malam ni aku tonton perlawanan bola final Kuliyyah of Economics Cup.. Aku nak pakai baju oren, sokong team al-guaje..officially cuti aku habisss..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails