Monday, February 1, 2010

U rock,man!!

Ini cerita Pak Pandiq wa Mak Pandiq dari Kedah, bumi jelapang pagi..Ni cerita dahulu2 sebelum kedah menghijau dengan padi yet..zaman diorang kene bayar pokok emas kat raja Siam,wang perlindungan..Pak Kadok pun belum tentu dah nikah dengan Mak Kaduk.

Al-kisah, di suatu petang yang indah dah redup,Mak Pandiq wa Pak Pandiq jalan2 kat taman. Since aku tak ada kat zaman tu, aku tak leh gambar macamna gamaknya taman berkenaan. Yang pasti, bumi lebih hijau dan sihat sebab Bush belum lahir dan global warming masih terkawal.

Burung berkicau, angin sepoi2 bahasa, Pak dan Mak Pandiq memang layan blues la petang tu..rasa romantik semacam. Seketika Mak Pandiq rasa Pak Pandiq tak lah useless,translate:tak guna sangat.

Dalam rancak berjalan berpegangan tangan ditemani nyanyian burung2 kat hutan, 5 tapak daripada tempat mereka berjalan, Mak Pandiq terpandang sesuatu.

Mak PAndiq : abang Dir-nye,itu apa? ( lagak manja macam pelakon 70-an beromance dengan pakwe)

Pak Pandiq sense peluang untuk tunjuk bakat saintis yang memang sebati dalam darah jenis O-nya. Iyalah, nak tunjuk macho kat bini ni..selalu asyik Mak Pandiq je dapat chance.

Pak Pandiq : ok yang..yang stay kat sini..abang pegi lihat dengan dekat sat.( sambil tangan didepa untuk elakkan mak Pandiq terus melangkah)

Pak Pandir pun pegi la tiptoe kesana..kontrol..kontrol..tunduk..tenung dalam punya

Dalam hatinya, Pak Pandiq monolog

Pak Pandiq : eemm, ikot ilmu sains biologi tempatan aku, macam tahi bendasing ni..kuning semacam je..berketui2 lagi

30% konfiden yang bende alah kat tanah tu shit, pak pandir geleng2 kepala.Tak leh jadi ni..kalau salah report kat Mak mandiq, malu beliau..calar pride.

Beliau angkat secalit guna jari telunjukhidu rapat kat lobang hidung. Bau tajam dan memualkan menusuk.

PP : Bau pun cam tahik..50-50 nih..

Lastly, meng-amik langkah berpandu kitab2 salahsilah belajar tentang bendasing, PP ( aku dah loteh taip Pak Pandiq,PP stailo skit)letak sikit bende alah kuning kat mulut..tak banyak,cukup untuk rasa je.

PP : tuih!! pahit..sah 100% tahik..nasib baik aku n bini tak pijak..

MP dari jauh : gile cool laki aku.. (melaung kat PP) cayalah bang.u rock,man!!! (two thumbs up, ya'll)

MP lari2 kecik macam Jasmine dalam baywatch, macam ni..


yang ni kalau PP yang lari2 anak macam jasmine..

yea..aku tahu..aku musnahkan fantasi beberapa jejaka kurang kacak (JKK) tapi still, padan muka korang for having fantasi kureng senonoh..haks!! aku suke r teknologi n internet nih..


credit source cite : FAris Sester

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails