Saturday, May 15, 2010

Thomas and the feos for 2010


susah betul nak cari gambar piala Thomas dalam Google, asyik kuar gambar Thomas and friends, The Thank Engine

Semalam Malaysia kalah dalam Piala Thomas. Sudah 18 tahun kita tunggu untuk juara. Rasanya kita kena tunggu lagi beberapa tahun. Untuk beberapa tahun lagi, kisah apa? Asalkan sahaja tiba.

Tak adil kiranya pada waktu berkenaan kita masih mengharapkan belas peluh dan keringat Datuk Lee Chong Wei untuk bertahta di mata dunia dan Thomas. Usia dan masa tak menunggu kita. Harapan datang bersama pressure. Pressure tak cool.

Tak kata korang. Aku sendiri pun, selepas habis SPM, jarang bebenor menghayun raket, melibas bulu tangkis.Liat semacam nak gerak bontot, melompat2, berlari2. Lin Dan mungkin musuh Lee Chong Wei semalam tetapi musuh kita semua ialah kekurangan atlet2 baru. Ikutlah kata juara kita apabila ditanya bagaimana mahu melahirka juara, dengan mudah jawapannya " sent your kid to the club".Yes, sent them to sport club where people do care and make measure of your kids ability. Mesti ramai yang membantah dengan mengatakan " orang kaya boleh la,kita kat kampung ni...?".

ha..itulah masalahnya. Serius manalah sangat setakat main petang2 di halaman rumah atau perumah. Bringing out a star shall include some effort!!.Not to mention money. Jangan samakan dengan anak-anak Sidek. Bapa mereka adalah president dalam Club yang ditubuhkan sendiri. Mereka adalah contoh, bukan alasan.

Aku bukan nak berceramah dan bercakap serius. Aku nak melawak sebenarnya

Korang rasa kenapa China selalu menang Thomas? In fact, semalam pun kita tumpas dengan China.

sebab...

semua barang start daripada reket, net,bola tangkis, baju, seluar, tah2 seluar dalam pun made in China. Tak percaya korang tengok la tag undies korang.hahaha~

even energy drinks are made from China!

Ingat lagi yang masa mak cik aku melancong ke London. Susah payah cari souvenirs dari sana untuk anak-anak buah. buat kenangan daripada negara Queen. Dah bagi, selak bontot statue@key chain, Made in China..baaaiikk punya!

>> funny right. Aku pun takkan notice kalau JJ and Ian tak buat lawak dalam HItz.fm breakfast show. Aku gelak sambil jog. Ialah, jogging sambil dengar radio tak bosan.

Memang it was a good laugh but thinking back again, damn it!! they even beat us in export part..ggrr..for years!!

p/s: aku penah kantoi tabik bendera Malaysia masa nampak through window bas sekolah. Kantoi dengan Zura, budak lawa. Malu siot. Tak pasal2 patriotism bikin malu gua


Thomas The Tank Engine

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails